اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

گلوگاه‌های ورودی به خراسان شمالی تحت کنترل غربالگران کرونا

۷ گلوگاه اصلی ورودی به خراسان شمالی اکنون تحت نظر و حضور غربالگران شهرستان‌ها قرارگرفته تا یکی از راه‌های ورود و شیوع ویروس کرونا به استان موردبررسی قرار گیرد.

گلوگاه‌های ورودی به خراسان شمالی تحت کنترل غربالگران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جلوگیری از شیوع کرونا در خراسان شمالی هدف مشترک تمامی مردم و مسئولان خراسان شمالی طی هفته‌های اخیر شده، به‌نحوی‌که هرکدام از مدیران به فراخور جایگاه و مسئولیتی که در استان بر عهده دارد، اقداماتی را در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در استان انجام می‌دهد.

گلوگاه‌های ورودی به خراسان شمالی ازجمله نقاطی است که موردنظر مسئولان برای بررسی وضعیت سلامت افراد ورودی به استان است تا در صورت امکان نسبت به ورود افراد مشکوک ممانعت شود.

 

شهرستان مانه و سملقان ازجمله شهرستان‌های وسیع خراسان شمالی است که در مجاورت با استان گلستان در غرب خود بوده و ورود از مراوه‌تپه گلستان و در محل گرماب به این شهرستان انجام می‌شود.

محمود رضا معموری درباره آخرین اقدامات کنترلی در این مرکز گفت: غربالگری تمام افراد ورودی به استان از این نقطه انجام می‌شود و پزشک در این محل مستقر می‌شود و استقرار نیروهای انتظامی و همچنین هلال‌احمر در این محل ورودی به استان انجام‌شده است.

فرماندار مانه و سملقان از غربالگری بالغ‌بر ۳ هزار نفر در روستاهای مانه و سملقان به‌عنوان کارگران فصلی و ورودی به شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع افراد غربال‌شده ۱۷۰۰ نفر مربوط به روستاهای بخش مرکزی، ۶۰۰ نفر در روستاهای بخش سملقان و ۷۰۰ نفر در روستاهای بخش مانه غربالگری شده‌اند.

 

شهرستان جاجرم نیز باوجود یک ورودی ارتباطی با خارج از استان در نقطه ایستگاه قطار امیرآباد جاجرم، اقدام به غربالگری مسافران می‌کند.

رضا آذری، فرماندار جاجرم درباره اقدامات انجام‌شده در این ایستگاه مسافری خاطرنشان کرد: کمترین ورودی به استان و شهرستان از ایستگاه قطار امیرآباد جاجرم انجام می‌شود.

وی افزود: میزان ورود افراد به استان از این محل قریب به ۱۰۰ نفر در روز است درحالی‌که سایر ورودی‌ها از سوی شهرستان سبزوار و شهرهای جوین نیازمند اقدامات جدی‌تری است.

فرماندار جاجرم همچنین از ضدعفونی نوبتی روستاها به میزان ۳ نوبت در این شهرستان خبر داد و گفت: دستکش و ماسک به میزان لازم در روستاها توزیع‌شده و در حال توزیع است.

 

طاهر رستمی نیز درباره وضعیت غربالگری ورودی‌های استان در شهرستان اسفراین گفت: این شهرستان با سبزوار هم‌جوار است و از شهرهای مختلف به استان وارد می‌شوند.

وی از ایجاد و استقرار پایگاه غربالگری در دوراهی گراتی خبر داد و افزود: در این ایستگاه تاکنون ۱۸ هزار و ۴۵۴ نفر غربال‌شده‌اند.

فرماندار شهرستان اسفراین، به‌عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان تصریح کرد: از مجموع افراد غربال‌شده در ورودی استان و همچنین روستاهای اصلی این شهرستان، ۳۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا بوده‌اند اما نیاز به بستری پیدا نکردند.

وی همچنین از ضدعفونی ۶۵ روستای این شهرستان خبر داد و افزود: باید ورودی استان از سوی شهرستان نیشابور و منطقه سلطان‌آباد به بام و صفی‌آباد کنترل‌های لازم انجام شود.

 

شهرستان فاروج نیز به‌عنوان دروازه ورود به خراسان شمالی از سوی خراسان رضوی است که ازجمله پرترددترین شهرستان‌های استان ازنظر ورود و خروج استان محسوب می‌شود.

مسعود صادق درباره اقدامات انجام‌شده در این شهرستان و محل ورودی به استان اظهار کرد: تاکنون ۳۵ هزار تب سنجی در ورودی استان و در شهرستان فاروج انجام‌شده که ۱۴۶ نفر دارای تب بودند و از این افراد ۹۴ نفر بومی خراسان شمالی بودند.

وی به کمبود پزشک در این شهرستان برای استقرار در مرکز غربالگری ورودی استان اشاره کرد و افزود: افراد بومی به‌صورت شماره تلفن و آدرس، نشانه‌گذاری می‌شوند و افراد غیربومی نیز توسط شماره پلاک خودروها طی مسیر چک می‌شوند.

فرماندار فاروج افزود: بیش از ۴۰۰ کارگر فصلی در روستاها این شهرستان مستقرشده‌اند که این افراد نیز تحت غربالگری قرار می‌گیرند و برای جلوگیری از عدم فعالیت مراکز جامع بهداشت روستایی و همچنین مرکز غربالگری شهرستان، حداقل نیاز به ۲ پزشک در شهرستان وجود دارد.

 

شهرستان گرمه در غرب استان محل تردد و گذر مسافران از استان گلستان و گذرگاه ورود به شمال کشور از سوی خراسان شمالی است که نیازمند مراقبت‌های ویژه در ایام سفر مردم است.

علیرضا گل حسنی به آخرین اقدامات غربالگری در این شهرستان و محل ورودی به استان اشاره و اظهار کرد: طی 14 روز اخیر از اجرا طرح غربالگری در منطقه دو راهی دشت شهرستان گرمه بالغ‌بر 2 هزار نفر ارزیابی و تب سنجی شده‌اند.

وی همچنین به ورودی این شهرستان از استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ مسافر و ترددکننده از جاده میامی به گرمه نیز غربال‌شده‌اند.

فرماندار گرمه از شناسایی برخی اتباع اهل افغانستان و عراقی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اتباع در حال گذر از استان بودند که اقدامات لازم برای تسریع تردد آنان انجام شد.

وی به تعطیلی بازارهای روز در این شهرستان اشاره کرد و افزود: کامیون داران در این شهرستان به شغل غالب ساکنان گرمه، توجیه شده‌اند و استقرار کامیون‌ها در محل پارکینگ انجام می‌شود.

گل حسنی از اقدام همه‌روزه ضدعفونی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این شهرستان کمبود پزشک محسوس است و تب‌سنج‌ها نیز در شب‌ها و هوای سرد دارای خطا است.

 

شهرستان بجنورد به‌عنوان مرکز استان خراسان شمالی دارای پایانه فرودگاهی است که مسافران از خارج استان وارد می‌شوند و دارای جمعیت قابل‌توجهی در روستاها به‌صورت کارگران فصلی است.

غلامرضا عوض زاده نیز از استقرار مراکز غربالگری در ۹ نقطه روستایی و فرودگاه مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: از مجموع ۳۷ هزار و ۴۵۹ نفر غربالگری شده ۹۳ نفر مشکوک و ۱ نفر نیز دارای وضعیت وخیم بود است

وی به فعالیت ۹۰ نفر در مراکز غربالگری سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در فرودگاه بجنورد ۵ هزار و ۲۷۰ نفر غربالگری شده‌اند و ۵۰ نفر خدماتی را دریافت کردند.

فرماندار بجنورد از هدایت و مشاوره 2 هزار 500 در روستاهای استان خبر داد و گفت: مشکل آب‌رسانی در برخی از روستاها به‌صورت تانکر و آب‌رسانی سیار انجام می‌شود و نانوایی‌ها نیز خواستار افزایش سهمیه و ساعت کار برای جلوگیری از ایجاد تجمع هستند.

گفتنی است در استان خراسان شمالی با جمعیتی بالغ‌بر یک‌میلیون نفر، تاکنون ۵۲ بیمار مبتلابه کرونا شناسایی‌شده و ۵ نفر نیز جان خود را به خاطر کرونا از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول